Magyar az, aki aktívan tesz valamit, bármit, akármit a magyarság megmaradásáért! Mindenki más csak valami más, bármit is állítson magáról..

Reklám

2017. 08. 24.

Hőcserélős szellőző házilag

Jó néhány éve csináltam ezt a projektet, de addig nem akartam megjelentetni,a míg nincs gyakorlati tapasztalat arról, hogy tényleg jó-e. Amire azonban nagyjából elkészült a mű (1,5 hónap lehetett), akinek csináltam, eladta a lakást, így soha nem került beépítésre. A mai eszemmel pedig, inkább más koncepció szerint csinálnám meg, de hátha ad valakinek valamit ez a projekt, ezért rövid ismertetőt közlök róla:

  Sok a kicsi, penészes lakás, és a szakértők szerint csak a megfelelő szellőzés a megoldás.
Amúgy is  kb. 30 m3/h levegő szükséges egy embernek, kettőnek háromnak meg kétszer, háromszor ennyi.
Ennyi szellőzéstől az olvasmányaim szerint tökéletesen meg lehet szabadulni a penésztől.
Igen ám, de akkor minek a műanyag ablak, ha dobjuk ki a hőenergiát? Úgy tűnik, az energiamegtakarítás nem teljesen lehetséges, csak a fulladozás és penész árán, amiről nem beszélnek.
Lehetséges megoldás, a hőcserélős (rekuperátor) szellőző, de ezeknek az ára mindennel együtt kb. 120 000-150 000-től kezdődik. Egy átlagosan szegény házaspár egy pici babával, meg fulladozzanak a penészgombától...
Segíteni szerettem volna eme valós páron, és a pénz hiány miatt, végül úgy döntöttem, hogy megpróbálok én csinálni egy ilyen szellőzőt. Mivel nem vagyok egy barkács alkat, sőt kifejezettem nincs türelmem hozzá, tudtam nem lesz egy szép és jó darab, de a célt ott tűztem ki, hogy legyen jobb, mint a legolcsóbb, amit lehet kapni, és amely anyagilag még mindig elérhetetlen.
Mag kartonplasztból:




A doboz OSB-ből:












Ventilátor: